duminică, 4 octombrie 2009

refurbișări prin cap

am reluat în vacanță la casa de la munte lectura cărților lui jules verne pe care într-un anume moment al vieții (cînd încă nu mă multiplicasem) le-am considerat junk și le-am exilat la țară ca pe ovidiu din pont. reluînd frumosul obicei de a citi SF am ajuns la următoarele concluzii, futuristice sau ne-:
1. Cyrus Smith este un concept la care orice adult, adolescent, copil etc e musai să se raporteze ca la un model universal. la fel și căpitanul Nemo. cunoașterea acestor personaje trebuie să fie criteriu eliminator de selectare a prietenilor de orice vîrstă. dacă nu știi cine sînt ăștia, obosește-te să navighezi prin alte locuri; nu te mai obosi cu celelalte puncte.
2. grafia actuală cu sunt și â e o beșină boșorogistică și de azi nu o voi mai folosi. în timp ce citeam cărțile copilăriei (cărțile, nu textele!) descopeream confortul slovei din timpurile în care am început să mă educ și eram surprins de lăfăiala burgheză la care mi se dedau ochii și mai ales de orgasmele mici care se jucau în chiloți și maieu pe maidanul cortexului meu. poetic cortex nu? și m-am gîndit că eu trebuie să comunic ce am de comunicat așa, adică cu î și sînt, ca să pot fi identificat de cei cu care m-am format în acele timpuri ca o persoană confortabilă. iar de cei din postul anterior, cei prea tineri sau prea alienați că sunt, ca o persoană inteligibilă dar mai puțin confortabilă, un babalîc poate un pic intolerant, deloc fundamentalist, dar nevărzăless (totuși) cineva la care trebuie să fie (mai) atenți.
3. cărțile au făcut drumul întors către București și li s-a dat loc de cinste. ele sînt acum printre sunt și â și stau foarte confortabil așteptînd să fie citite copiilor mei analfabeți sau în curs de alfabetizare.

dacă totuși ai citit toate punctele, spune-mi și mie ce ai înțeles, ca să mă prind ce etichetă meriți. pentru că sînt uituc și-mi place să pun etichete.
care să-mi amintească mereu că PRIMA IMPRESIE CONTEAZĂ.

2 comentarii:

Elena Pasima spunea...

Smith & Nemo sunt si ei la fel de bosorogi ca si grafia matale, ceea ce nu presupune ca sunt si obsoleti. Iar in ceea ce priveste grafia, fara sa ne straduim prea inadins, mai gasim o carca de inscrieri care mai de care mai stranie sau mai vetusta, dar fiecare cu valabilitatea si damful ei de epoca. Scrisul e mai intai confort, apoi norma. Si presupun ca astea-s invataturile elementare pentru mostenitorii matale, ca sa se simta bine & comod printre litere, nu ca aruncati la groapa cu lei. E? Iau nota de trecere?

pierpatrat spunea...

tu chiar te-ai obosit la greu pe aici